Sydney adventures - Reisverslag uit Sydney, Australië van Charley Kranstauber - WaarBenJij.nu Sydney adventures - Reisverslag uit Sydney, Australië van Charley Kranstauber - WaarBenJij.nu

Sydney adventures

Blijf op de hoogte en volg Charley

22 Februari 2016 | Australië, Sydney

Sydney

Deze keer geen nachtbus, maar wel vroeg op. 7uur vertrokken we naar Sydney, om daar 11uur aan te komen.
De bussen die we nemen zijn ongelofelijk luxe, met WiFi, USB oplader, lederen stoelen en veel beenruimte (wel zo fijn voor beer). Geen verkeerd vervoer dus.

We werden gedropt bij het centraal station waar ons hostel een paar straten vanaf lag. Vervolgens stonden we te popelen om naar de haven te gaan. Nu hadden we in een boekje gelezen dat er elke 10 min gratis shuttle bussen reden. Nou wij dat station paar keer om gelopen, geen bussen. Dus even vragen; nou die reden niet meer, lekker oud boekje. Kan je lang zoeken. Nou ja dan maar betalen en met de trein.
Op naar circular Quay. Nog geen meter uit het station gelopen en de harbour bridge straalde je al toe. Niet al te ver lopen kwam het opera house ook in zicht.
Sportievelingen die we zijn, kozen we niet voor de Ferry maar gingen we te voet over de brug naar de overkant.
Wel met een prachtig uitzicht als beloning.
Aan de andere kant gekomen zijn we op het gras neergeploft en hebben we van het uitzicht genoten. Iets minder sportief de trein naar ons hostel terug genomen.

Dag twee in Sydney alweer, tijd voor het strand. En wat voor strand; Bondi beach.
Dit strand voldoet redelijk aan alle verwachtingen. Sportieve types met ontbloot bovenlijf, dikke auto's, surfers, lifeguards en een lange boulevard.
Eerst Een klimmetje in de brandende zon over de kliffen om te genieten van het mooie uitzicht en dan eindelijk het water in. Het blijkt nog een hele uitdaging om overeind te blijven, en het wordt meteen duidelijk waarom er lifeguards aanwezig zijn en helicopters paraat staan. Dit water en zijn stroming is onwijs verraderlijk, met enorm hoge golven. Het ene moment sta je tot je enkels in het water, twee golven later lig je plat en wordt je mee gesleept. Nou ja ik dan, beer had daar nie zo heel veel last van. Rustig zwemmen is er hier niet bij.
Verder worden we vermaakt door de skaters op de boulevard en de surfers in het water.
Yes bondi i love you.

Eéna laatste dag in Sydney alweer. Vandaag besluiten we Sydney op de voet verder te verkennen. Ongeveer alle toeristische hoogstandjes worden aangedaan.
In de avond gaan we naar Darling harbour. Deze haven staat deze maand in het teken van de liefde. De hele haven is dan ook versierd met grote lichtgevende harten, en je kan in roze bootjes over het water roeien.

Onze laatste dag in Sydney gingen we met de Ferry naar manly beach. Dit ligt zo'n 18 minuten varen vanaf de haven van sydney. Het is een kleiner dorpje met een leuke boulevard vol winkels en een lekker strand waar veel surfers aanwezig zijn. Helaas was het niet super lekker weer, het ging zelfs even regenen. Niet dat doe aussies zich daar wat van aantrekken, die gaan lekker verder met waar ze mee bezig waren.
Terug naar het centrum konden we op de Ferry van het prachtige uitzicht genieten.
Onze laatste toeristische stop in Sydney was de Chinese friendship garden. Dit is een klein parkje helemaal in de yin Yan stijl ingericht. en je waant je voor even helemaal in China.
Dat was ons Sydney avontuur al weer. Sydney was een heerlijke wereldstad met alle drukte, wolkenkrabbers en grote malls. Het gekke blijft alleen dat de kaketoes je om de oren vliegen, zo tussen de wolkenkrabbers door.

Onze volgende stop is Byron Bay, vanuit Sydney doet de bus er 12 uur over om te komen.
Bij de bushalte in Byron Bay werden we opgehaald door een busje. Pure luxe en erg fijn na een rit van 12 uur. We zitten ditmaal in een resort een paar meter van het strand.
Byron Bay is ook heel anders in vergelijking met onze vorige bestemmingen. Zoals Wikipedia het al zegt is het een Australisch dorp. In dit dorp is niet super veel te doen, maar strandactiviteiten zijn er genoeg. En laat dit precies zijn wat we de eerste dag gedaan hebben, op het strand gelegen. Dit strand is super groot, super rustig en het uitzicht is prachtig.

De tweede dag in byron bay zijn we met de fiets de hort op gegaan en hebben we wat meer van de baai gezien. We gingen opzoek naar wilde wallabies, maar de enige wilde beesten die we tegen kwamen waren kalkoenen.
In de middag hebben we nog body boards gehuurd en konden we afkoelen in het water.
Nog even chillen in de hangmat, koken en dan klaar maken voor de volgende bestemming; Brisbane.

• 23 Februari 2016 - 09:05

Rox:

Veel meegemaakt weer in korte tijd! Klinkt allemaal heerlijk, en wel ff lekker om te chillen bij Byron Bay na de drukte in Sydney. Veel plezier in Brisbane!

En nog steeds fijn al die updates <3
    XX

• 23 Februari 2016 - 09:55

Josje:

Ooooh heerlijk! Je vertelt het zo goed allemaal Char, dat ik me er zelf ook waan en dat is heel fijn.
    Inderdaad wat Rox zegt, jullie doen veel in korte tijd. Maar dat is wel prettig lijkt me, zo zie je het meest.
    En wat grappig van dat Bondi beach, daar is op de tv een real life programma van over de lifeguards. Dus ook dat zie ik helemaal voor me terwijl je daarover schrijft.
    Wat zitten jullie ook lange tijden in de bus hè, maar gelukkig dat ze zo luxe zijn, dan zal het wel beter uit te houden zijn.

Ik kijk steeds uit naar de berichten, dus vooral blijven doen hoor.

Heb het fijn verder.
    Kussen voor jou en Berend

• 23 Februari 2016 - 20:54

Helen:

Hey lieverds, wat heb je jullie al veel gedaan en gezien! Het ene klinkt nog mooier dan het ander. Wat fijn dat jullie t zo leuk hebben! And this is only the beginning :). Bon voyage maar weer! Xx