Living the Aussie life - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Charley Kranstauber - WaarBenJij.nu Living the Aussie life - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Charley Kranstauber - WaarBenJij.nu

Living the Aussie life

Blijf op de hoogte en volg Charley

16 Februari 2016 | Australië, Melbourne

Ik eindigde mijn vorige stukje met huiver maar toch met goede moed wat betreft het hostel leven.
Beer en ik hadden een hostel geboekt in st.kilda, het strandplaatsje van Melbourne. Wat al snel het Backpack plaatsje van Melbourne werd. S'ochtends tot s'middags kwam je vrijwel geen jongeren tegen, terwijl s'avonds het stadje meer tot leven kwam. Wat hieraan ook mee hielp was het typisch Amerikaanse Luna pretpark dat pas s'avonds zijn deuren opende.
Ons hostel was vaak het middelpunt van het feestgeruis met beerpong toernooien, kroegentochten en jawel bingo. In eerste instantie vreesden we voor onze nachtrust, maar deze angst bleek nergens voor nodig. We hebben s'nachts nergens last van gehad. En geslapen als babies, al klinken we nu meer als bejaarden. Een mega voordeel van het hostel leven is de gedeelde keuken, we hebben dus heerlijk zelf kunnen koken, eindelijk gezond. Ja pap, broccoli! Die trouwens vergezeld werd door een Kangaroo spiesje.

Melbourne

Melbourne is een super mooie maar ook heel drukke stad. Net als Adelaide was het hier elke dag rond de 30 graden en volle zon.

Aangezien we om 6 uur s'ochtends in Melbourne waren aangekomen gingen we vroeg op pad, en toen leek de stad nog uitgestorven. We besloten op z'n dutchies een fiets te huren, wel even wennen aan het links rijden.
We begonnen onze tour bij het immense shine of remembrance.
Via de botanic garden naar het Australian open park. Helaas waren we wat weken te laat om een wedstrijdje mee te pakken. Vervolgens nog een stuk gelopen en toen kwamen we uit op het culturele Federation Square, vervolgens nog naar de prachtige bibliotheek van Melbourne geweest.
Toen namen we als echte dutchies de gratis tram, om vervolgens net als een Nederlandse maandagochtend spits in de tram opgepropt te staan.

Dag 2 Melbourne: 13 feb
Vandaag stond de Great ocean road Tour op de planning. We begonnen de ochtend met Morning tea and biscuits aldus onze Britse gids. Die er een lekker tempo in had, zodat we voor de grote drukte bleven. Het is namelijk super druk, met vooral veel chinezen ivm het Chinese nieuw jaar.

Langs de oceaan road stopte we voor een paar panorama's en spotten we zelfs wilde koala's!
Via een korte wandeling door een stukje regenwoud door naar een van de hoogtepunten van de dag: De 12 apostellen. Ookal staan er nog maar 7 en zijn het er ooit 10 geweest. Maar wauw heel indrukwekkend.

Valentijnsdag 14-2
Op deze zonnige zondag was er behalve Valentijnsdag ook een heel groot festival; het st. Kilda festival. Dit was een groot en gratis muziekfestival er stond een kermis, tentjes en werden er acties voor goede doelen gehouden. Denk aan een hardloopwedstrijd in een onderbroek en een poging voor het wereldrecord hardlopen op hoge hakken.
Na ons hier vermaakt te hebben zijn we we naar het centre gegaan, om langs de Yarra rivier een wandeling te maken. Die vervolgens iets langer werd dan gepland. Lees: we waren verdwaald.
En we hadden de nodige haast omdat bij de pier van st.kilda bij zonsondergang de pinguïns tevoorschijn kwamen, en dit wilde we natuurlijk niet missen. Dus wij door het feestgeruis naar de pier, en ja het geluk was aan onze zijde, een paar pinguïns waren uit hun holletjes gekropen.
Hierna nog met de festival muziek op de achtergrond van de Zonsondergang genoten.

De laatste dag Melbourne hebben we lekker door de straten gestruind, en een shot glaasje gescoord voor Beer natuurlijk. Om vervolgens om 22.00 in de bus naar Canberra te stappen.

De reis en alle indrukken hadden bij ons de nodige energie gekost. Toen we een stadstour door Canberra wilden doen zijn we dan ook op de eerste de beste berg neergevallen om in de zon in slaap te vallen. Verder hebben we vandaag niet veel gedaan.

Morgenvroeg vertrekt de bus om 7.30 naar Sydney. We kunnen niet wachten!!

XOXO

• 20 Februari 2016 - 07:22

Rox:

He lieverds, wat veel gezien in korte tijd! Logisch dat je dan af en toe knock out bent ;-)
    Heel benieuwd naar Sydney.

Veel plezier!
    X