We zijn er - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Charley Kranstauber - WaarBenJij.nu We zijn er - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Charley Kranstauber - WaarBenJij.nu

We zijn er

Blijf op de hoogte en volg Charley

11 Februari 2016 | Australië, Adelaide

Daar stonden we dan om half negen op Schiphol, ingecheckt en klaar voor onze reis. Afscheid genomen van familie en vrienden. Op het punt om onze reis te beginnen.

Na een vlucht van 24 uur en de nodige films en maaltijden kwamen we aan op Adelaide AirPort. Vooral de nodige maaltijden, zo kregen we in ons eerste vliegtuig avond eten om 2 uur later in het tweede vliegtuig ontbijt te ontvangen, leuk dat tijdsverschil.

Nu was ons verscheidene keren verteld dat de douane in Australië erg streng is betreft etenswaren. Onze grootste angst was dan ook dat al ons verkregen Nederlandse drop en snoepgoed van vrienden en familie zou worden ingenomen. Maar niets bleek minder waar, binnen een paar minuten stonden we met onze zakken drop en stroopwafels buiten de douane, erg relax! en onze eerste stempel is binnen! De volgende stap was het vinden van onze bus, ook dit verliep erg soepel. Overigens met de hulp van een local. Niet veel later arriveerde we ons gekoelde kamer om heerlijk op het queensize bed neer te storten.

Adelaide:
de eerste ochtend waren we al vroeg wakker (jetlag?) en gingen we op onderzoek uit. Na de nodige boodschappen waren we klaar voor het door onszelf samengestelde stadstour. Impressie; mooi, schoon, ruim en immens. Oude gebouwen worden omringd door nieuw bouw, en Adelaide University lijkt wel op hogwarts. Misschien nog een master doen? Onze stadstour eindigde in de botanic garden, waar de meest gekke vogels je om de oren vlogen. De dag sloten we af bij Adelaide oval, het cricket stadion.

Tweede dag in Australië alweer, en ja de main reason waarom we hier zijn is het strand natuurlijk. Dus hup in de tram naar Glenelg beach. En ja het is hier mooi! Blauwe zee, wit strand een lekker kenmerkende pier, en vooral wat rust. Hier geen hutje mutje, maar alle ruimte.
Na het strand nog even wezen shoppen in Adelaide - Rundle street. Het is dat onze Backpacks al vol zitten, anders hadden we wel wat schoenen gekocht.

Wat ons vooral opvalt is dat iedereen hier zo onwijs vriendelijk, vrolijk en beleefd is, en niemand schroomt om een praatje met je te maken. Where you from? Where are you going? En jawel zelfs een uitnodiging om een post grad studie te doen op Adelaide University. We'll keep it in mind.

Aangezien de jetlag mij nog in z'n greep houdt, sliep ik al om 7uur Australische tijd. Maar dit is verder prima want we staan hierdoor vroeg op en hebben we veel aan onze dag.

Het is dan alweer onze laatste dag in Adelaide. We besluiten de bergen in te gaan: Adelaide Hills. We komen na wat gedoe en een lange reis (een bus die 2x per dag rijdt en net weg was) aan bij Gorge wildlife park. Een klein parkje waar je tussen de Kangaroos en wallabies kan lopen, en het hoogtepunt van de dag; kan knuffelen met koala's. Wij knuffelde met Hope, en wat een dropje was dat.
De terugweg wel de bus weten te pakken, lekker steile weggetjes door de bergen, maar met prachtig uitzicht. Dus we hebben het er voor over.
Terug in Adelaide city, even een hapje eten en dan bepakt en bezakt op weg naar de bus die ons naar Melbourne gaat brengen.

Naast dat we super benieuwd zijn naar Melbourne, wordt dit ook onze eerste hostel ervaring. Zo zullen we onze kamer moeten delen met nog 6 mensen.

Wish us some luck, haha

• 12 Februari 2016 - 07:55

Helen:

Ziet er goed uit! Heerlijk dat het zo warm is. Die koala's zijn schattig! Wel een aantrekkelijk aanbod he, die studie. nog het overwegen waard. Kunnen jullie net redden, aan het eind van jullie reis begint zo'n beetje het nieuwe studiejaar :). Maar misschien hebben zij wel een heel andere startdatum.
    Geniet van Melbourne.Xx

• 15 Februari 2016 - 10:59

Helen:

Nu alweer naar de volgende bestemming! goed reis.

• 15 Februari 2016 - 11:01

Roxanne:

En ik maar wachten en wachten op een melding in m'n mail over een nieuwe update, maar die kreeg ik dus niet.. Leuk om te lezen, jullie hebben al lekker veel ondernomen! Ook heel benieuwd naar jullie eerste hostelervaring ;-) En natuurlijk hoe Melbourne was.
    X <3