Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Charley Kranstauber - WaarBenJij.nu Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Charley Kranstauber - WaarBenJij.nu

Singapore

Blijf op de hoogte en volg Charley

12 Maart 2016 | Singapore, Singapore

Na een vlucht van 6 uur kwamen we aan in Singapore. Nadat we het vliegtuig uit waren gestapt stonden we vijf minuten later met een nieuwe stempel en onze bagage alweer buiten de douane. Vervolgens gingen we met de metro op weg naar ons hostel. Altijd weer een avontuur met je backpack reizen in de spits. Er zijn wat mensen om ons heen gesneuveld.
Eenmaal uit de metro kwamen we aan in Chinatown, we vielen meteen met onze neus in de boter. Vol in de markt met een en al gezelligheid en heerlijke hebbedingetjes. We hebben hier dan ook erg lekker gegeten in een Chinees foodcourt.

Na een heerlijke nacht, begonnen we aan onze stadstour. We startten onze tour bij Orchard road, een lange straat volgebouwd met winkelcentra. Gemiddeld met zo'n 10 verdiepingen. Genoeg te shoppen dus.
Vervolgens doken we little India in om wat te lunchen in een Hawker centre. Na een lekkere lunch gingen we door naar de Marina Bay. Hier maakte we kennis met de Merlion, half leeuw half zeemeermin. Dit is het kenmerk van Singapore. De volgende attractie zijn de Gardens bij the bay. In het midden van deze Gardens staan een paar super trees die hun eigen energie opwekken met behulp van de zon. In de avond werd Singapore schitterend verlicht. Zo vond in Gardens by the bay een lichtshow plaats en in de Marina bay was het Singapore light festival. Hierdoor hing er een super relax sfeertje, uiteraard hebben we gegeten bij een foodcourt.

Aangezien we de stad al bijna helemaal gezien hadden gingen we naar Sentosa eiland. Dit is eigenlijk één groot attractiepark, het heet dan ook heel toepasselijk State of Fun. Je kan dit eiland op verschillende manieren bereiken, wij kozen voor de kabelbaan. Vanaf de 15e verdieping van een kantoorpand, waar de kabelbaan dwars door heen vloog, stapte we in een wagon en konden we genieten van het uitzicht. Eenmaal aangekomen gingen we eerst even relaxen aan het strand. Het is hier niet altijd een strak blauwe hemel, maar het is hier wel altijd warm. Na het strand wilden we ook wel iets van de vele attracties doen. We kwamen uit bij de Singapore Luge. Waar je met een soort sleetjes van de heuvel af kon racen. Deze adrenaline rush smaakte naar meer, dus besloten we om de volgende dag terug te komen en dan Universal studio's een bezoekje te brengen.

De wekker ging vroeg want we wouden op tijd bij Universal zijn. Deze keer namen we de monorail om Sentosa te bereiken. Een snellere en goedkopere keuze ten opzichte van de kabelbaan. Een kwartier voor opening stonden we al vol spanning te wachten bij de ingang. We waren ook een van de eerste om vol vreugde het park in te rennen. Binnen een half uur hadden we al vier attracties gehad. Inclusief twee van de vetste achtbanen ooit. Ja dit beloofde een goede dag te worden. Voor gevaar voor eigen leven hebben er zelfs Jurassic Park bezocht. En als kers op de taart mochten we met de minions op de foto. Gesloopt, duizelig maar voldaan gingen we op naar huis.

Deze ochtend werden we gewekt door het gesnurk van onze onder buurman. Dit zorgde er wel voor dat we konden ontbijten voor de drukte er was. Elk nadeel heb z'n voordeel. Na het ontbijt mochten de tassen weer ingepakt worden, niet in een record tempo maar we worden er steeds beter in. Uitgecheckt en al hadden we nog een paar uur om van Singapore te genieten. We besloten naar de Quay's te gaan. Dit zijn drie kleine kades. Waar Clarke Quay de meest kleurrijke is. De north Quay?? Is en schattige kade met oude gebouwtjes met rode dakpannen. Het contrast is hier groot als de wolkenkrabbers er hoog achter staan te schitteren.
En toen was het tijd om onze reis voort te zetten. Aan het eind van de middag stond onze bus klaar om ons naar Maleisie te brengen. We waren al verbaasd hoe luxe de bussen in Australië waren, maar deze bussen zijn nog luxer. Weliswaar geen WiFi maar wel bioscoopstoelen en meters beenruimte. Een volgende uitdaging was de grens. Eerst moesten we bus uit om een stempel te krijgen dat je Singapore hebt verlaten. Beer wist iedereen in deze overvolle hal aan het lachen te krijgen door op een hekje te gaan zitten die met de nodige kabaal op de grond kletterde. De bewakers vonden dit overigens wat minder grappig. Vervolgens gingen we de bus weer in om Maleisië binnen te rijden, hier moesten we de bus uit met bagage en al. Hier kregen we onze Maleisische stempel. De bus weer in en op weg naar Melaka.

Singapore was een ongeplande stop, maar het was het meer dan waard. Een toffe stad waar meerdere culturen samen komen. Ze hebben veel uit de kast gehaald om toeristen te trekken, getuige hoeveel geld ze hebben geïnvesteerd in Santosa eiland en in andere trekpleisters als Garden by the Bay en Marina by the bay. Singapore voelt als de perfecte brug tussen de Westerse- en de Aziatische wereld.

• 14 Maart 2016 - 21:35

Rox:

The best days are unplanned, random and spontaneous!

• 20 Maart 2016 - 09:12

Helen:

Lijkt al bijna weer oud nieuws! Al weer zoveel dingen gedaan na die tijd, jullie hebben nog een vakantie van een half jaar nodig na de reis om alles te verwerken :p