Brisbore - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Charley Kranstauber - WaarBenJij.nu Brisbore - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Charley Kranstauber - WaarBenJij.nu

Brisbore

Blijf op de hoogte en volg Charley

26 Februari 2016 | Australië, Brisbane

Brisbane is de derde stad van Australië. De verwachtingen waren dan ook hoog. Maar of we ons niet goed genoeg verdiept hebben, of dat we even klaar zijn met het stadsleven en meer naar het strandleven willen. Ik weet het niet, maar Brisbane vonden we niet denderend.
Dus na 1 dag zijn we in de bus gestapt op weg naar gold coast - surfers Paradise. En eerlijk die naam alleen al klinkt geweldig?!

Nog even een update van onze dag in brisbane.
We zijn door de stad gelopen, hebben wat mooie gebouwen gezien. Vervolgens zijn we naar de state libary geweest. Hier hebben ze altijd gratis WiFi, en ook goede wifi. Australië loopt qua internet achter op Nederland en de het is vaak de vraag of je wat hebt aan de WiFi. Deze tijd hebben we gebruikt om ons hele Australië avontuur te plannen. We moeten nog even opzoek naar onze eerste bestemming in Azië en dan kunnen de volgende tickets geboekt worden.
Na de bieb nog door de stad geslenterd, waar vooral de Southbank parkland een leuk stuk is om te lopen. Een parkje met een aangelegd strand en een groot reuzenrad.
In de avond gingen we voor de verandering is uit eten, Australië is duur dus we koken bijna altijd zelf ons avond eten. Maar via het hostel vonden we een leuk en goedkoop eetcafe: down under bar. Een lekker maal met een grote pint, waar beer de Australische trots nam, hield ik het bij de Heineken.

En dan op weg naar surfers Paradise. Op internet het adres opgezocht en ons hostel bleek 25 minuten lopen zijn. We voelden ons wel fit en besloten dit te gaan lopen, bedenk wel dat het 25 minuten lopen is als je niet bepakt en bezakt bent. Dus na ruim een halfuur kwamen we uitgeput en bezweet aan bij ons hostel, bleek dat we niet op de incheck lijst stonden. Super zuur want we hadden ook al betaald, we snapten er niks van. Tot we opeens bedachten dat dit het verkeerde hostel was! Ik hoor jullie denken dat is redelijk dom, wat ik niet ontken, maar alle hostels hebben redelijk de zelfde componenten in hun naam; backpackers en Paradise. Na wat speurwerk bleek ons hostel vlak naast het busstation te zitten. Dus we mochten het hele stuk weer terug. Beetje jammer, maar de been en kuitspieren zijn weer getraind.

Gold coast is een hele lange kust, met kilometers strand. Het is precies het tegenovergestelde van byron bay. Waar byron bay nog ongerept is en vooral laagbouw kent, heeft de gold coast zijn hele kustlijn volgebouwd met appartementencomplexen die hoog de lucht in schieten. Dit geeft een heel fraai gezicht, jammer is alleen dat in de middag deze gebouwen zorgen voor schaduw op het strand. Niet echt ideaal dus. Wat ook niet ideaal was, was het water. De golven waren zo hoog en de stroming was zo sterk dat het niet toegestaan was om te zwemmen. Afkoelen tot je knieën was dan wel weer toegestaan.

Na drie dagen zon zee en strand pakte we de bus terug naar Brisbane, waar het zowaar een gezellige boel was. Dit zal alles te maken hebben gehad met koopavond. Vanuit Brisbane trekken we vandaag door naar Rainbow beach.

• 27 Februari 2016 - 00:05

Helen:

Wahahaha, suffies!

• 28 Februari 2016 - 21:49

Mijke:

Hehe eindelijk alles kunnen lezen!
    En wat schrijf je weer heerlijk char, ooit nagedacht over een carrière in die richting:P

Zozo zowaar aan t bier haha trots!

Dat vond ik ook vreselijk in die hitte lopen met je backpack, echt je shirt gewoon drijfnat.

Maar klinkt heerlijk allemaal! Goede afwisseling van alles ook. Klopt het dat er nog geen foto's bij zitten?

Mis je! x